tisdag 15 mars 2011

Elever fixar i Raw...



En liten grupp av mina elever på gymnasiesärskolan har börjat dokumentera sina tredimensionella arbeten. Vissa av bilderna skall sedan in på hemsidan där deras arbeten skall presenteras. Vi har byggt upp en liten fotohörna, använder bygglampa och hemsnickrade reflektorer. Killarna som jobbar med det här tycker det är jätteroligt och nu har de börjat bearbeta några av bilderna i Raw. Så bra verktyg! Mycket enklare och mer lättarbetat jämfört med alla de andra "Photoshopkommandona". Passar perfekt för mina elever som är ganska duktiga dataanvändare men som får svårt att orientera sig när det finns "för mycket". Själv tycker jag också om den här avskalade miljön! Efter Ann-Cathrines introduktion om Raw under våra fotodagar gick jag in på moderskeppats guide, jättebra! 

2 kommentarer:

  1. Vad suveränt! Jag som tyckte det verkade meckigt... Får testa mer själv nu när jag fått en digital systemkamera.

    SvaraRadera
  2. fina löv!
    Jag har heller inte jobbat i raw. Det blir nästa steg.
    Nu blev jag sugen på både keramik, höstlöv och foto.
    tack!

    SvaraRadera