söndag 3 oktober 2010

Pedagogiska bloggar

Nu har jag bläddrat runt bland en massa ped bloggar. Är det att jag är så ovan vid bloggar som gör att jag inte "fastnar"?! För mig blir det rörigt. Gick bland annat in på "jag lär mig teknik". Jag behöver/skall ju just det... men den gjorde mig bara helt avskräckt! En sådan som jag behöver en  blogg med en annan pedagogisk och teknisk info -nybörjar-nivå. För en initierad kan den måhända vara ett bra verktyg...

En blogg som jag fastnade för, var multimediabyrån och bloggen i klassrummet. Tydlig, lugn och förankrad i en verksamhet som gjorde mig nyfiken. Den bloggen upplever jag som ett bra verktyg i elevernas lärande.

http://www.multimedia.skolverket.se/Reportage/Publicera/Klassblogg/

2 kommentarer:

  1. Samma sak hände här! Det var lite förvirrande men sen så tog jag bara en blogg som hade en intressant video. Då fattade jag lite mer. Kolla in den!

    www.ikt-pedagog.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Bra att låta den egna lärstilen styra navigationen bland bloggar.Det tror jag på.

    SvaraRadera