onsdag 15 december 2010

En resa till van Gogh...


Yes, jag lyckades få ihop olika lager och en resa till detta landskap kändes som en härlig sak.
Måleriet får en särkild magnetism när timmarna vid den snustorra datorn blir långa!

Det som jag ständigt brottas med är detta med storleken på bilderna, i bloggen, till hemsidan och nu även i photoshop. Hur förvånad blev jag inte när jag blev så pytteliten vid inklistring i målningen... Men det får vara som ett övnings ex.

Van Goghs målning får vara det väsentliga och jag tar mig fram lite diskret.

3 kommentarer:

  1. Jätteroligt! Jo hela tiden måste man ha koll på bildstorleken- glömmer det också hela tiden- fast snart så kanske det sitter. Ha en skön julhelg

    SvaraRadera
  2. ANPASSA STORLEK FÖR EN BILD
    När det gäller storlek på bilder här kommer en länk.

    http://internet.physto.se/utvecklingsprogram/photoshop/arbeta_med_bilder/bildstorlek/index.php

    Bra jobb!
    MVH
    /Måns

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt att befinna sig inne i en målning!!

    SvaraRadera